English version Prelegenci News OPEN DAY

3 - 6 Września 2017

Kup bilety Zobacz zwiastun Zobacz jak było rok temu

Jako tegoroczny prelegent Promised Land, Jonkajtys podzieli się z uczestnikami festiwalu praktyczną wiedzą na temat VFX w amerykańskich studiach, a także doświadczeniem reżyserskim w USA i Polsce.

Grzegorz Jonkajtys

Poznaj prelegentów

Grzegorz Jonkajtys

Grzegorz Jonkajtys jest filmowcem, animatorem i artystą efektów wizualnych, który od ponad 20 lat pracuje w branżach reklamy, animacji i filmu.

Jonkajtys urodził się w 1972 roku w Warszawie, gdzie ukończył Akademię Sztuk Pięknych. W trakcie swojej kariery współpracował m.in. z Industrial Light & Magic, Platige Image, Digital Kitchen, Cafe FX i Syndicate. Jako artysta efektów wizualnych pracował m.in. przy takich filmach jak Sin City: Miasto grzechu, Hellboy, Labirynt fauna, Mgła, Rango, Pacific Rim, Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy, Warcraft: Początek, Doktor Strange oraz Zjawa.

W 2000 roku Jonkajtys wyreżyserował swój pierwszy krótkometrażowy film animowany, Mantis, który zdobył nagrodę Best Film na Bradford Animation Festival oraz New Independent Talent Award na festiwalu Imagina. Jego drugi film, Arka, otrzymał w 2007 roku nominację do Złotej Palmy na Festiwalu Filmowym w Cannes oraz nagrodę Best of Show na festiwalu SIGGRAPH.

W 2010 roku Jonkajtys zakończył prace nad filmem Trzeci list — aktorskim dramacie science-fiction, w którym występuje Rodrigo Lopresti. Film zdobył nagrodę za najlepszą reżyserię na HollyShorts Film Festival w 2010 roku.

Obecnie Jonkajtys współpracuje z TFP Poland nad pełnometrażowym filmem animowanym o przygodach Misia Uszatka, a także aktorskim thrillerem science-fiction Transplant z DJ2 Entertainment.

Wykład będzie obejmował szereg tematów związanych z autorskimi projektami Jonkajtysa, w tym filmami krótkometrażowymi, pomysłami i koncepcjami. Jonkajtys opowie również o wybranych projektach, nad którymi pracował jako artysta od efektów wizualnych.

Michał Misiński

Michał
Misiński

Michał Misiński jest reżyserem, dyrektorem artystycznym i projektantem w Juice — studiu animacji i postprodukcji, z którym związany jest od 2006 roku.

Początkowo zajmował się projektowaniem identyfikacji wizualnych, interfejsów i key visuali. Wraz z rozwojem Juice w kierunku tworzenia animacji, jego zainteresowanie motion designem stopniowo przerodziło się w fascynację, wokół której dziś obraca się jego kariera.

W 2014 roku rozpoczął współpracę z reżyserem Ashem Thorpem przy Project 2501: Homage to Ghost in the Shell — międzynarodowym projekcie oddającym hołd mandze autorstwa Masamune Shirowa oraz filmowi w reżyserii Mamoru Oshiiego pod tytułem Ghost in the Shell. Było to dla niego nie tylko jedno z największych wyzwań w życiu zawodowym, ale także najlepsza lekcja designu.

Do ważniejszych osiągnięć Misińskiego należy m.in. zwiastun serialu Wikingowie produkcji History Channel oraz krótkometrażowy Ares: Our Greatest Adventure, stworzony na potrzeby promocji nominowanego do Oscara filmu Marsjanin w reżyserii Ridleya Scotta. Pełnił również funkcję dyrektora artystycznego przy nagrodzonych przez Brytyjską Akademię Sztuk Filmowych i Telewizyjnych produkcjach promujących Igrzyska Olimpijskie w Soczi.

W jego portfolio można znaleźć projekty komercyjne i niekomercyjne realizowane dla największych światowych marek, takich jak Ubisoft, Gaijin Entertainment, Nike, BMW, Toyota oraz Audi.

Ilya Golitsyn

Ilya
Golitsyn

Ilya Golitsyn jest starszym artystą koncepcyjnym w studiu Guerrilla Games. Specjalizuje się w projektowaniu postaci, a także ilustracji oraz tworzeniu scenorysów.

Golitsyn urodził się w 1984 roku w Petersburgu. W dzieciństwie uwielbiał rysować, malować i rzeźbić. Nie rozważał jednak swojego hobby jako potencjalnego zawodu. Dopiero po studiach podjął decyzję, by realizować się jako artysta w branży gier. Karierę zaczynał od tworzenia grafik na potrzeby automatów. Jako niezależny artysta współpracował przy produkcji znanych tytułów, m.in. Star Wars: The Old Republic, ostatecznie obejmując rolę starszego specjalisty przy produkcji gier AAA.

W zespole Guerrilla Games, Golitsyn odpowiedzialny jest za identyfikację wizualną oraz styl plemion występujących w grze Horizon: Zero Dawn, a także projektów wybranych postaci pierwszoplanowych.

Mike Jungbluth

Mike
Jungbluth

Mike Jungbluth pracuje jako główny animator w studiu Deep Silver Volition przy grze Agents of Mayhem.

Wcześniej współpracował z takimi studiami jak ZeniMax Online Studios, Monolith Production, Snowblind Studios i Raven Software. Brał udział w tworzeniu m.in. The Elder Scrolls Online, Śródziemie: Cień Mordoru, Call of Duty: Black Ops oraz Singularity.

Jungbluth był prelegentem na Game Developers Conference oraz szeregu innych międzynarodowych imprez branżowych. W swoich wykładach poruszał temat zazębiania się sfer oprawy wizualnej, designu oraz technologii i tego jak wpływa to na proces tworzenia postaci. Jego artykuły ukazały się m.in. w serwisach Gamasutra oraz GameIndustry.biz. Jest również współtwórcą serwisu AnimState.

Przede wszystkim Jungbluth wierzy, że swobodny dostęp do wiedzy oraz dzielenie się nią są niezbędne, aby branża gier mogła się dalej rozwijać.

Ben Jelter

Ben
Jelter

Ben Jelter to ilustrator, twórca komiksów i wykładowca sztuki. Od ponad 10 lat jest związany zawodowo z branżą rozrywkową.

W 2012 roku ukończył kierunek “Ilustracja” na Academy of Art University w San Francisco. W tym samym roku wydał też swoją pierwszą powieść komiksową: The Tumor.

W trakcie swojej kariery współpracował z takimi firmami jak: Apple, Madefire, Armor Games, Autofuss oraz Boostr. Jego prace ukazały się m.in w magazynie CMYK oraz były wyróżnione przez organizację Society of Illustrators.

Wspólnie ze Stefanem Schmittem, który wcześniej pracował w Blizzard Entertainment, Jelter zorganizował w 2012 roku udaną kampanię w serwisie Kickstarter i razem wydali mobilną grę strategiczną Sidius Nova. Sukcesem zakończyły się również dwa kolejne kickstartery Jeltera, które dotyczyły jego projektów komiksowych.

W chwili obecnej Jelter pracuje nad kolejnym tomem Heliosphere — autorskiego komiksu w klimacie biopunk.

Rafał Wojtunik

Rafał
Wojtunik

Rafał Wojtunik jest głównym artystą koncepcyjnym w CD PROJEKT RED. Od niemal 15 lat związany jest zawodowo z branżą rozrywkową.

Wojtunik był dyrektorem artystycznym animacji Sztuka spadania, nagrodzonej prestiżową nagrodą BAFTA. W trakcie 14 lat pracy w studiu animacji Platige Image, Wojtunik tworzył koncepty na potrzeby reklam telewizyjnych, filmów, gier i ilustracji promocyjnych. Pracował również przy czołówkach seriali, a także reżyserował reklamy oraz czołówki na potrzeby znanych, międzynarodowych imprez.

Współpracował m.in. przy takich projektach jak gry Wiedźmin i Wiedźmin 3: Dziki Gon, Halo 3, Hitman, Might & Magic X: Legacy, Ryse: Son of Rome, film Antychryst w reżyserii Larsa von Triera, serial Terapia produkcji HBO, a także targach EXPO 2010 w Szanghaju.

Obecnie Wojtunik pracuje nad najnowszą grą RPG studia CD PROJEKT RED — Cyberpunk 2077. Jest również dyrektorem artystycznym pełnometrażowej animacji Another Day of Life reżyserowanej przez Raula de la Fuente oraz Damiana Nenowa.

Adrian Majkrzak

Adrian
Majkrzak

Adrian Majkrzak jest starszym artystą koncepcyjnym pracującym z Seattle w stanie Waszyngton. Od ponad 10 lat związany jest zawodowo z branżą rozrywkową.

Chcąc pobudzać wyobraźnie ludzi na całym świecie, Majkrzak inspiruje się w pracy fantastyką oraz projektami bazującymi na świecie rzeczywistym.

W trakcie kariery, skupiającej się głównie na branży gier, współpracował m.in. z Bungie, Wizards of the Coast oraz CCP Games. Brał udział w tworzeniu takich projektów jak Destiny i Destiny 2, Magic: The Gathering oraz EVE Online.

W marcu 2017 roku dołączył do Riot Games, twórców gry League of Legends.

News

ArtStation oficjalnym partnerem mediowym tegorocznej edycji festiwalu Promised Land

ArtStation to platforma stworzona z myślą o artystach branży gier, filmu, mediów oraz rozrywki. Pozwala ona w przystępny i atrakcyjny sposób budować wirtualne portfolio, rozwijać umiejętności, znajdować nowe inspiracje i nawiązywać kontakty. Więcej informacji na temat ArtStation znajduje się na oficjalnej stronie serwisu. more

Michał Misiński wśród prelegentów tegorocznego Promised Land

Michał Misiński jest reżyserem, dyrektorem artystycznym i projektantem w Juice — studiu animacji i postprodukcji, z którym związany jest od 2006 roku. Początkowo zajmował się projektowaniem identyfikacji wizualnych, interfejsów i key visuali. Wraz z rozwojem Juice w kierunku tworzenia animacji, jego zainteresowanie motion designem stopniowo przerodziło się w fascynację, wokół której dziś obraca się jego kariera. W 2014 roku rozpoczął współpracę z reżyserem Ashem Thorpem przy Project 2501: Homage to Ghost in the Shell — międzynarodowym projekcie oddającym hołd mandze autorstwa Masamune Shirowa oraz filmowi w reżyserii Mamoru Oshiiego pod tytułem Ghost in the Shell. Było to dla niego nie tylko jedno z największych wyzwań w życiu zawodowym, ale także najlepsza lekcja designu. Do ważniejszych osiągnięć Misińskiego należy m.in. zwiastun serialu Wikingowie produkcji History Channel oraz krótkometrażowy Ares: Our Greatest Adventure, stworzony na potrzeby promocji nominowanego do Oscara filmu Marsjanin w reżyserii Ridleya Scotta. Pełnił również funkcję dyrektora artystycznego przy nagrodzonych przez Brytyjską Akademię Sztuk Filmowych i Telewizyjnych produkcjach promujących Igrzyska Olimpijskie w Soczi. W jego portfolio można znaleźć projekty komercyjne i niekomercyjne realizowane dla największych światowych marek, takich jak Ubisoft, Gaijin Entertainment, Nike, BMW, Toyota oraz Audi. more

Ilya Golitsyn ze studia Guerilla Games kolejnym prelegentem tegorocznego Promised Land

Ilya Golitsyn jest starszym artystą koncepcyjnym w studiu Guerrilla Games. Specjalizuje się w projektowaniu postaci, a także ilustracji oraz tworzeniu scenorysów. Golitsyn urodził się w 1984 roku w Petersburgu. W dzieciństwie uwielbiał rysować, malować i rzeźbić. Nie rozważał jednak swojego hobby jako potencjalnego zawodu. Dopiero po studiach podjął decyzję, by realizować się jako artysta w branży gier. Karierę zaczynał od tworzenia grafik na potrzeby automatów. Jako niezależny artysta współpracował przy produkcji znanych tytułów, m.in. Star Wars: The Old Republic, ostatecznie obejmując rolę starszego specjalisty przy produkcji gier AAA. W zespole Guerrilla Games, Golitsyn odpowiedzialny jest za identyfikację wizualną oraz styl plemion występujących w grze Horizon: Zero Dawn, a także projektów wybranych postaci pierwszoplanowych. more

Mike Jungbluth dołącza do grona tegorocznych prelegentów Promised Land

Mike Jungbluth pracuje jako główny animator w studiu Deep Silver Volition przy grze Agents of Mayhem. Wcześniej współpracował z takimi studiami jak ZeniMax Online Studios, Monolith Production, Snowblind Studios i Raven Software. Brał udział w tworzeniu m.in. The Elder Scrolls Online, Śródziemie: Cień Mordoru, Call of Duty: Black Ops oraz Singularity. Jungbluth był prelegentem na Game Developers Conference oraz szeregu innych międzynarodowych imprez branżowych. W swoich wykładach poruszał temat zazębiania się sfer oprawy wizualnej, designu oraz technologii i tego jak wpływa to na proces tworzenia postaci. Jego artykuły ukazały się m.in. w serwisach Gamasutra oraz GameIndustry.biz. Jest również współtwórcą serwisu AnimState. Przede wszystkim Jungbluth wierzy, że swobodny dostęp do wiedzy oraz dzielenie się nią są niezbędne, aby branża gier mogła się dalej rozwijać. more

Ogłaszamy dzień otwarty festiwalu Promised Land!

Już 2 września w halach budynku EC1 Łódź odbędzie się Promised Land Art Festival Open Day — dzień otwarty, poprzedzający główną część festiwalu. Open Day stanowi niezwykłą okazję dla osób zainteresowanych sztuką, a także miłośników gier i filmów, do lepszego poznania świata profesjonalistów branży kreatywnej. W trakcie wydarzenia odbędą się liczne spotkania oraz prezentacje prowadzone przez znanych twórców, którzy pojawią się również na głównej części festiwalu. Odwiedzający poznają m.in. proces tworzenia największych światowych produkcji, a także zgłębią wiedzę na temat sztuki cyfrowej i tradycyjnej. Bilety na Promised Land Art Festival Open Day można nabyć tutaj. Pełen program dnia otwartego oraz szczegółowe informacje na temat planowanych atrakcji zostaną opublikowane wkrótce na oficjalnej stronie Promised Land Art Festival Open Day. Program wydarzenia będzie realizowany w całości po polsku. więcej

Ben Jelter kolejnym prelegentem tegorocznej edycji Promised Land

Ben Jelter to ilustrator, twórca komiksów i wykładowcą sztuki. Od ponad 10 lat jest związany zawodowo z branżą rozrywkową. W 2012 roku ukończył kierunek “Ilustracja” na Academy of Art University w San Francisco. W tym samym roku wydał też swoją pierwszą powieść komiksową: The Tumor. W trakcie swojej kariery współpracował z takimi firmami jak: Apple, Madefire, Armor Games, Autofuss oraz Boostr. Jego prace ukazały się m.in w magazynie CMYK oraz były wyróżnione przez organizację Society of Illustrators. więcej

Promised Land przedstawia kolejnego prelegenta — Rafała Wojtunika z CD PROJEKT RED

Rafał Wojtunik jest głównym artystą koncepcyjnym w CD PROJEKT RED. Od niemal 15 lat związany jest zawodowo z branżą rozrywkową. Wojtunik był dyrektorem artystycznym animacji Sztuka spadania, nagrodzonej prestiżową nagrodą BAFTA. W trakcie 14 lat pracy w studiu animacji Platige Image, Wojtunik tworzył koncepty na potrzeby reklam telewizyjnych, filmów, gier i ilustracji promocyjnych. Pracował również przy czołówkach seriali, a także reżyserował reklamy oraz czołówki na potrzeby znanych, międzynarodowych imprez. Współpracował m.in. przy takich projektach jak gry Wiedźmin i Wiedźmin 3: Dziki Gon, Halo 3, Hitman, Might & Magic X: Legacy, Ryse: Son of Rome, film Antychryst w reżyserii Larsa von Triera, serial Terapia produkcji HBO, a także targach EXPO 2010 w Szanghaju. Obecnie Wojtunik pracuje nad najnowszą grą RPG studia CD PROJEKT RED — Cyberpunk 2077. Jest również dyrektorem artystycznym pełnometrażowej animacji Another Day of Life reżyserowanej przez Raula de la Fuente oraz Damiana Nenowa. więcej

Promised Land wita Adriana Majkrzaka w gronie tegorocznych prelegentów!

Adrian Majkrzak jest starszym artystą koncepcyjnym pracującym z Seattle w stanie Waszyngton. Od ponad 10 lat związany jest zawodowo z branżą rozrywkową. Chcąc pobudzać wyobraźnie ludzi na całym świecie, Majkrzak inspiruje się w pracy fantastyką oraz projektami bazującymi na świecie rzeczywistym. W trakcie kariery, skupiającej się głównie na branży gier, współpracował m.in. z Bungie, Wizards of the Coast oraz CCP Games. Brał udział w tworzeniu takich projektów jak Destiny i Destiny 2, Magic: The Gathering oraz EVE Online. W marcu 2017 roku dołączył do Riot Games, twórców gry League of Legends. więcej

Grzegorz Jonkajtys kolejnym prelegentem tegorocznego Promised Land

Grzegorz Jonkajtys jest filmowcem, animatorem i artystą efektów wizualnych, który od ponad 20 lat pracuje w branżach reklamy, animacji i filmu. Jonkajtys urodził się w 1972 roku w Warszawie, gdzie ukończył Akademię Sztuk Pięknych. W trakcie swojej kariery współpracował m.in. z Industrial Light & Magic, Platige Image, Digital Kitchen, Cafe FX i Syndicate. Jako artysta efektów wizualnych pracował m.in. przy takich filmach jak Sin City: Miasto grzechu, Hellboy, Labirynt fauna, Mgła, Rango, Pacific Rim, Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy, Warcraft: Początek, Doktor Strange oraz Zjawa. W 2000 roku Jonkajtys wyreżyserował swój pierwszy krótkometrażowy film animowany, Mantis, który zdobył nagrodę Best Film na Bradford Animation Festival oraz New Independent Talent Award na festiwalu Imagina. Jego drugi film, Arka, otrzymał w 2007 roku nominację do Złotej Palmy na Festiwalu Filmowym w Cannes oraz nagrodę Best of Show na festiwalu SIGGRAPH. W 2010 roku Jonkajtys zakończył prace nad filmem Trzeci list — aktorskim dramacie science-fiction, w którym występuje Rodrigo Lopresti. Film zdobył nagrodę za najlepszą reżyserię na HollyShorts Film Festival w 2010 roku. Obecnie Jonkajtys współpracuje z TFP Poland nad pełnometrażowym filmem animowanym o przygodach Misia Uszatka, a także aktorskim thrillerem science-fiction Transplant z DJ2 Entertainment. więcej

Nivanh Chanthara powraca na Promised Land

Nivanh Chanthara jest starszym artystą koncepcyjnym w Eidos Montreal, gdzie zajmuje się projektowaniem postaci, otoczenia oraz rekwizytów w projektach studia, m.in serii Deus Ex. Swoją karierę Chanthara zaczynał we Francji, gdzie tworzył street art oraz projekty do odzieży sportowej i miejskiej. Jego pierwszym projektem w branży rozrywkowej był Iron Man: Armored Adventures studia Method Films, przy którym pracował jako projektant koncepcyjny. Chanthara przeprowadził się później do Kanady, gdzie w studiu Beenox pracował przy grach Spider-Man: Shattered Dimensions oraz The Amazing Spider-Man 1 i 2. Chanthara współpracuje również ze studiami branży filmowej i telewizyjnej jako freelancer. W zeszłym roku Nivanh Chanthara omawiał i prezentował na żywo swoje techniki i metody pracy. Już we wrześniu Chanthara powróci do Łodzi, gdzie tym razem poprowadzi warsztaty sztuki cyfrowej. więcej

Romain Van den Bogaert dołącza do grona tegorocznych prelegentów Promised Land!

Romain Van den Bogaert to rzeźbiarz i projektant miniaturek oraz przedmiotów kolekcjonerskich, a także artysta sztuki pięknej. W swojej pracy skupia się na emocjach i wyrazie twarzy, opowiadania historii postaci, oraz projektów inspirowanych żywymi stworzeniami. Zajmuje się także nauczaniem anatomii, projektowania postaci oraz opowiadaniem historii w sztuce. więcej

Przedstawiamy pierwszych prelegentów Promised Land 2017

Festiwal Promised Land powraca we wrześniu. Na uczestników imprezy czekają liczne atrakcje, w tym możliwość wzięcia udziału w wykładach, panelach dyskusyjnych, a także pokazach i warsztatach sztuki cyfrowej i tradycyjnej prowadzonych przez światowej klasy specjalistów. Dziś przedstawiamy pierwszych z nich. Pierwszym z tegorocznych prelegentów jest Johnson Ting, artysta koncepcyjny studia Project Triforce LLC, gdzie zajmuje się projektowaniem, preprodukcją, oraz procesem tworzenia przedmiotów kolekcjonerskich na potrzeby gier AAA. W trakcie swojej wieloletniej kariery w branży rozrywkowej pracował m.in. przy takich markach jak Gears of War 4, Mortal Kombat X, Paragon, seria Call of Duty, Halo 5, Resident Evil 7, Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands i Horizon: Zero Dawn. Tegoroczny festiwal będzie gościł także Magdalenę Dadelę, starszą artystkę postaci studia Eidos Montreal, gdzie aktualnie pracuje nad niezapowiedzianym jeszcze projektem. Wcześniej Magdalena współpracowała z takimi firmami jak Ubisoft, Industrial Light & Magic i Guerilla Games, m.in. oraz przy takich tytułach seria Assassin's Creed i Splinter Cell, a także przy filmie Warcraft: Początek. Z uczestnikami Promised Land swoją wiedzą i doświadczeniem podzieli się również Peter Han — artysta koncepcyjny oraz wykładowca posiadający 13 lat doświadczenia w branży. Han tworzył dla takich studiów jak Sony Interactive Entertainment San Diego oraz Trion Worlds. Od 2010 roku wykłada podstawy projektowania m.in. na Art Center College of Design, Concept Design Academy oraz CG Master Academy. Dołącz do tych, oraz wielu innych profesjonalistów branży kreatywnej z całego świata, którzy spotkają się w Łodzi już 3 września na Promised Land. Bilety na tegoroczny festiwal można nabyć tutaj. więcej

Ta strona używa plików cookies. Nie zmienia to nic w sposobie jej przeglądania, ale jesteśmy zobowiązani o tym fakcie poinformować.
Więcej na temat Cookies

Nie pokazuj mi więcej tego komunikatu